čtvrtek 1. března 2018

Plná Peněženka aneb jak ušetřit (nejen) při nákupu knih

Žijeme v době, kdy se dá přes internet nakoupit téměř vše. Žádné fronty, nikdo vám nepřejíždí nohy nákupním vozíkem a všechno je tak jednoduché. Já osobně přes internet nakupuji nejradši. Knížky, oblečení, kosmetiku, ale třeba i elektroniku. Určitě ale nejsem sama, kdo se v tomto zimním období (a hlavně po Vánocích!) snaží ušetřit každou korunu. Mám sice dvě brigády, ale obě jsou pouze od března do října, proto po zbytek roku, jak se říká, pouze přežívám. I tak ale většinou neodolám a nějakou novou knížku si stejně koupím.

Při nákupu knih je možností, jak ušetřit peníze, spousta. Například bazary, facebookové skupiny či antikvariáty. Ušetříte však na úkor toho, že kniha může být poškozená, či vám nemusí vůbec přijít (podvodníků je na internetu dost a už i mně se to stalo). Je však způsob, jak si zakoupit novou knihu ze svého oblíbeného a ověřeného obchodu a i tak ušetřit a v podstatě vydělávat tím, že nakupujete. Tím způsobem je Plná Peněženka.




Jde o to, že za nákup z vybraných internetových obchodů (je jich přes 600!) se vám část peněz připíše zpět na účet. Celkem můžete získat až 25 % z částky, kterou zaplatíte. Vzhledem k tomu, že za registraci ani další využívání Plné Peněženky se nic neplatí, můžete pouze ušetřit. 

Na Plné Peněžence je několik e-shopů s knihami, například Knihy Dobrovský, Kosmas,  Bux či Albatros Média. Já osobně navíc hodně využívám stránky Booking.com (ubytování) a  Kiwi.com (letenky) a jelikož na těchto stránkách se můj nákup pohybuje většinou v řádech stovek či tisíců, v tomto případě se Plná Peněženka vyplatí dvojnásob. Nesmím zapomenout ani na AliExpress, Deichmann, Mall.cz či Notino. 

A jak daný nákup probíhá? 

Zaregistrujete se na Plné Peněžence. 



Vyberete si obchod, ve kterém chcete nakupovat. 



Budete přesměrováni na danou stránku. Nezavírejte dané okno a nakupujte přímo v okně, které se vám zobrazí. 


Dále pokračujete jako při klasickém nákupu. Peníze, které dostanete zpět z nákupu, se vám nejprve zobrazí na vašem účtu na Plné Peněžence. Poté si je můžete nechat kdykoliv proplatit na svůj účet. 



Jako příklad zde je třeba nákup knihy Harry Potter a Kámen mudrců (to krásné ilustrované vydání!) na AlbatrosMedia.cz. Na eshopu stojí 339 Kč. Za nákup na Albatros Media dostanete 4 % zpět, tudíž ušetříte asi 14 korun. 

Možná se vám to nezdá moc, ale spočítejte si, kolikrát za rok na internetu nakupujete. Já osobně si třeba oblečení z internetu objednávám alespoň 1 za dva měsíce, počet objednávek na AliExpress raději ani nepočítám, navíc hodně cestujeme a minimálně 4x ročně si rezervujeme pobyty přes Booking... K tomu musím připočíst nákup knih a kosmetiky... No za rok to dělá opravdu minimálně na další novou knihu. A stejně byste dané peníze tak či tak utratili, tak proč při tom nevydělat? 

Peníze z nákupu však nejsou to jediné, co Plná Peněženka nabízí. Peníze můžete získat i za doporučení kamarádů (až 6000 Kč!) a padesátikorunu navíc dostanete i za pouhou registraci. Vzhledem k tomu, že již několikrát se mi na Plnou Peněženku při nákupu na nějakém eshopu podařilo zapomenout (a pak jsem si to pěkně vyčítala), určitě doporučuji stáhnout si lištičku, která vás při navštívení vybraného eshopu na možnost využití Plné Peněženky upozorní. Navíc za ni na svůj účet dostanete dalších 10 Kč. 



Určitě Plnou Peněženku vyzkoušejte. Nic to nestojí a můžete si tak díky nakupování vydělat i na novou knihu, nebo na cokoliv chcete. Určitě se podívejte na články Lucy  a My book world, které o Plné Peněžence také psaly. 

Tak se mějte krásně a nezapomeňte využít cashback Plná Peněženka! :) 

3 komentáře:

  1. Já vám nevím, mě se ty cashbacky nějak nezamlouvají. Zkusil jsem to párkrát a pokud nenakupujete pravidelně, tak je to spíš taková spirála, která vás nutí víc utrácet. To si radši koupím jednou za čas kvalitní audioknihy, které mi vydrží déle než klasická literatura a nepotřebuji, aby mi někdo vracel procenta z nákupu. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se v tomhle hodně spoléhám na internet. Nemyslím to tak, že bych knížky stahovala. Hudbu si taky nestahuju a poslouchám na Spotify. Ale když chcete, tak hodně obsahu najdete na internetu. Baví mě třeba cokoliv kolem hudby, takže čtu pravidelně web Muzikanti a kapely. Sice nepostují nějak často, ale zase když už tam něco dají, tak to fakt stojí za to. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já hodně nakupuji v bazarech. Databáze knih sdružují uživatele, kteří chtějí ušetřit a tak knihy kupují a zase prodávají, aby se jim ty peníze vrátily. ;-) Cashback jsem sice taky párkrát zkoušela, ale ty peníze, co za to člověk dostane zpátky, se moc nevyplatí. Hlavně to je vlastně svého druhu spotřebitelský úvěr, takže mi to moc nevoní. ;-)

    OdpovědětVymazat