pátek 4. listopadu 2016

Lovec čarodějnic

Historické krimi. Díky tomu prvnímu slovu jsem se celkem bála, přece jen většinou čtu knihy odehrávající se v tomto, minulém či dokonce příštím století a nějaké historické romány jsem četla jedině jako povinnou četbu. Navíc to většinou byla díla, která se mi opravdu nelíbila a proto jsem se bála, že ani této knize moc nepříjdu na zub. Na druhou stranu, krimi mám opravdu ráda, tak proč Lovce čarodějnic nezkusit?

Název: Lovec čarodějnic
Původní název: The Witch Hunter's Tale
Autor: Sam Thomas
Počet stran: 292
Vydalo nakladatelství MOBA v roce 2016

Kniha vypráví o Bridget Hodgsonové, porodní bábě v anglickém městě York. Spolu se svou pomocnicí Martou se Bridget díky svému vysokému postavení zaplete do honu na čarodějnice, který rozpoutal její synovec Joseph spolu s Bridgetinou úhlavní nepřítelkyní Rebekou Hookeovou. Na šibenici se ocitají další nevinné ženy a Bridget musí něco vymyslet dřív, než se na ni dostanou i její přátelé.



Lovec čarodějnic je už třetí kniha ze série Záhady porodní báby od amerického spisovatele Sama Thomase. Já žádný předchozí díl nečetla, proto se nebojte, že bych vám zde něco z nich prozrazovala.

Knížka vás už na první pohled zaujme krásnou obálkou. Ta je téměř stejná jako obálky předchozích dílů - až na barvu. Všechny tři vedle sebe proto musí vypadat opravdu krásně. Kniha je v pevné vazbě, není nijak těžká a nezabere moc místa. Musím ocenit i mapku na jedné z prvních stran. Je sice trochu zdlouhavé hledat v ní písmenka, ale moc mě tam potěšila a myslím, že se k této knížce moc hodí. A také jsem ji několikrát při čtení využila.

Kapitoly nejsou nijak krátké, ale ani ne extrémně dlouhé. Já mám sice radši kapitoly kratší (klidně jen dvoustránkové), ale musím říct, že u této knihy mi těch +- 10 stran naprosto vyhovuje a kdyby jich zde bylo méně, asi by mě to ve čtení rušilo.Kniha je napsána spisovně, je tam spousta přímé řeči a souvětí. V textu se vůbec neztratíte a kniha se čte opravdu krásně.  

Když se teď zaměřím na děj, tomu asi také nemám co vytknout.
Ze začátku se kniha četla moc pěkně, ale nejlepší to začalo až po několika kapitolách. To jsem se do knížky tak začetla, že jsem se nedokázala odtrhnout. Byly zde i momenty, kdy jsem byla neuvěřitelně překvapená a i ty, kdy jsem byla opravdu napnutá. Kniha vás prostě pohltí a vy se cítíte, jako byste v tom středověku byli.
 Jsou zvraty i tam, kde to absolutně nečekáte. Já si už od poloviny byla jistá že vím, jak to dopadne. Věděla jsem, že to prostě jinak dopadnout nemůže, že by to byla hloupost. Překvapením bylo, když to opravdu skončilo naprosto jinak a dávalo to smysl!

Konec mě zklamal i potěšil zároveň. Zklamal proto, že to dopadlo jinak, než jsem čekala a také proto, že bylo vidět, že to nějak pokračovat musí. Potěšil proto, že to dokazuje, že bude pokračování. A opět zklamal proto, že jsem si uvědomila, že si na něj nějakou chvíli budu muset počkat.

Postavy byly moc fajn, ale musím říct, že v některých pasážích jsem Bridget přestávala mít ráda. No, pokud si knihu přečtete, určitě poznáte v jakých. Občas jsem se trochu pletla ve jménech a nedokázala si hned vybavit, o kom že to vlastně mluví, po chvíli mi to ale už problém nedělalo. 

Během čtení jsem také dost přemýšlela nad tím, že i když je to fiktivní příběh, autor čerpal i z několika zdrojů, které jsou podle všeho pravdivé. Navíc je známo, že takovéto hony se v minulosti opravdu pořádaly. Donutí vás to zamyslet se nad tím, jak byste si na jejich místě vedli vy.

Trochu mě mrzí, že jsem nečetla i předchozí dvě knihy. Bohužel se zde občas objevovaly zmínky o tom, jak to v minulých dílech dopadlo. Je to ale moje chyba a i přesto se těším, až si přečtu i další díly ze série o porodní bábě Bridget. 

Celkově tedy knihu hodnotím opravdu pozitivně a doporučuji ji... no takřka všem. Najdete zde od všeho něco, takže doporučuji ji jak milovníkům historických románů, tak krimi a detektivek, také se zde najde troška romantiky, nad knihou budete přemýšlet a naprosto vás pohltí. Proto bych ji poradila všem milovníkům hezkého čtení.

93%

Děkuji moc nakladatelství Moba za recenzní výtisk. 

Knížku zakoupíte například zde

 Četli jste ji? :) 

3 komentáře:

  1. Asi bych měla z prvu na knihu stejný názor jako ty, možná až nebudu mít v plánu žádnou četbu, tak se pustím do celé série hezky od začátku. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Historie to je moje. I když jsem se už párkrát sekla také. Teď mě čeká Páté evangelim a názory jsou hodně rozdílné.
    Kniha se mi líbí a všimla jsem si ji minulý měsíc v recenzácích, ale nevěřila bys jak rychle byla pryč :D
    Katy

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze! :) Knížka zní docela zajímavě a přestože takové nevyhledávám, klidně bych si celou sérii přečetla :)

    OdpovědětVymazat