středa 28. prosince 2016

Knedlíček

Poslední kniha podobné této, kterou jsem četla, byla "Příliš mnoho Kateřin" od Johna Greena. Dost mě zklamala a po jejím dočtení jsem se zařekla, že se Young Adult budu snažit vyhýbat. Naštěstí jsem tuto svou "zásadu" porušila a vrhla se na čtení Knedlíčka.

Název: Knedlíček
Autor: Julie Murphy
Originální název: Dumplin'
Překlad: Blanka Hromková
Vydalo nakladatelství Omega roku 2016 
Počet stran: 312

 Kniha vypráví o Willowdean, dívce z městečka Clover City. I přesto, že není zrovna hubená, je se svým životem spokojená. Ve volném čase pracuje ve fast foodu Harpy's nebo se poflakuje s nejlepší kamarádkou Ellen. Časem jí však začnou přebytečná kila a centimetry vadit - a proč jinak, než kvůli klukovi! Navíc se opět blíží další ročník Miss Teen Blue Bonnet Clover City, kterou kdysi vyhrála i Willowdeanina máma, která své dceři neřekne jinak než "Knedlíček" a už spoustu let se za pomocí různých diet snaží o to, aby její dcerka zhubla a nekazila si zdraví. Zasáhne nějak tato soutěž krásy do života Willowdean?


Už na první pohled vás na knize upoutá jednoduchá černo-růžová obálka. I když musím uznat, že máma se na mě dívala pěkně divně - co že to vlastně čtu, mně se celkem líbí. A stejně jako vždy - je mnohem důležitější to, co je uvnitř.

Kniha je psána v ich-formě, což mi v young-adult žánru příjde skvělé. Je zde spousta kapitol, často mají pouze pár stran. Je zde spousta přímé řeči a žádné dlouhé a nudné popisy, což jsem velice ocenila a nebyla zde snad jediná část, kterou bych přeskočila - i kdyby to mělo být jen pár řádků.

Velice mě překvapilo, jak dobře se kniha četla. Jeden večer jsem přečetla první kapitolu, ale jelikož jsem byla hrozně moc ospalá, knihu jsem zavřela. Ráno jsem se vzbudila, rozsvítila jsem a pak už jen četla, četla, četla... No a za pár hodin jsem knížku měla přečtenou - nedalo se od ní odtrhnout. A myslím to opravdu vážně. Když jsem se musela jít najíst, celou dobu jsem přemýšlela nad tím, co se tam bude dít teď, jak to nakonec dopadne... No prostě jsem ji musela hned dočíst, jinak to nešlo :)

Ocenila jsem, že to byla velmi příjemná oddechovka, kdy jsem se po dlouhé době nemusela trápit s řešením zapeklitých detektivních případů. Pěkně jsem si u ní odpočinula a musím říct, že příběh Willowdean mě opravdu dostal - hned jsem si musela najít, zda bude pokračování (ano, bude!). Místy to byla velice pěkná "romanťárna", ale rozhodně né nic přeslazeného až kýčovitého či pohoršujícího, zkrátka to bylo velice příjemné čtení.

Na druhou stranu musím uznat, že občas mi něco přišlo až téměř nereálné a podezřele pohádkové. Krom toho mi tam vadila řada chyb ve shodě podmětu s přísudkem, což mi to čtení trochu kazilo. Byly zde i "SMSky", které sice byly bez diakritiky a podobně, což ale naprosto chápu a trochu to to čtení ozvláštilo. Ovšem ostatní chyby mě opravdu netěšily.

 Trochu mi ještě vadil až ten příliš rychlý a náhlý konec, ale autorka asi chtěla, abychom netrpělivě čekali na další díl - a to se jí povedlo. Já se na pokračování Knedlíčka totiž nemůžu dočkat! Vřele ho doporučuji všem milovníkům příjemného oddechového čtení a kouzelně romantických knih.

90%

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Omega. 

Knihu můžete zakoupit ZDE nebo ZDE A pokud si pospíšíte, dnes je v Kníhách Dobrovský 30% sleva na vše! :) Takže neváhejte a běžte si Knedlíčka rychle koupit :)


Četli jste také tuto knihu? :)


3 komentáře:

  1. Páni, tak nejdřív jsem měla v plánu pořídit si Příliš mnoho Kateřin resp. je jednou z knih na mém wishlistu. Ale dám na Tebe a přepisuji na Knedlíčka, ale ponechám si u něho otazník a ještě zvážím, jestli má cenu do něho jít. :)
    Měj se krásně. :)
    Anita

    OdpovědětVymazat
  2. Knedlíček se mi také líbil! :) Nic jsem od něj nečekala a doopravdy mě hoodně překvapil! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze :) a knihu jsem se nejdříve nechystala a moc mě nezaujala. Trochu mě odrazovala i ta obálka, ale teď na ni čtu samé dobré názory a už mám chuť se do ní pustit také :)

    OdpovědětVymazat