středa 21. září 2016

Stephen King má narozeniny! (TAG)

Zdroj obrázku: www.itstephenking.com
Když je škola, nepřemýšlím nad daty. Jedu jen pondělí - úterý - středa - čtvrtek... a tak dál. Před chvílí jsem však zjistila, kolikátého je a že narozeniny má jeden z mých nejoblíbenějších spisovatelů - STEPHEN KING! Proto jsem se rozhodla, že bych mohla napsat nějaký tématický článek. Recenze to být nemůže, žádnou z přečtených knih totiž nemám v "čerstvé" paměti a špatně by se mi o nich psalo. Musí to být něco jiného. Co třeba takový tag?


Vlastní tag jsem si snad nikdy nevytvářela, proto jsem se podívala na internet, zda už nějaký takový není. Našla jsem jeden - navíc ve videu a francouzsky! Naštěstí tam otázky byly vypsány a já si je tak mohla přeložit, bohužel jsem zjistila, že nechápu ani překlady (Jak jsi objevil i autor tohoto textu? cooo?) a tak jsem si nakonec většinu otázek vymyslela.





1) Kolik knih od Stephena Kinga máte doma? 
      Stydím se, ale knížku vlastním pouze jednu... teda spíš je taťkova, ale mám ji doma :D. Ostatní knížky jsem si všechny půjčovala z knihovny. Knížka, kterou vlastníme, je Cujo. Toto vydání je z roku 1992, má docela strašidelnou obálku a už pěkně zažloutlé stránky. Četla jsem ji však několikrát a byla to jedna z mých prvních knih od tohoto autora.



2) Jak jsi objevil tohoto autora? 
     Přiznám se, že to si už nepamatuji... Možná v knihovně, možná na někoho doporučení... Nevím, už je to pěkná řádka let. Možná jsem viděla Zelenou míli a chtěla si přečíst knížku... Opravdu si nevzpomínám.





3) Kterou první knihu od Stephena Kinga jsi četl? 
    Pokud mi má paměť alespoň trošku slouží, byla to Carrie. A hned poté následoval Řbitov zvířátek


4) Jak dlouho jste fanoušek? 
    Jeho knihy jsem četla už v Primě na gymnáziu, takže asi 8 let. 


5) Jaká je tvá oblíbená kniha? 
    Má nejoblíbenější kniha je určitě Nadaný žák. Strašně moc se mi líbila, byla jsem napnutá až do konce a ráda bych si ji někdy přečetla znovu. Moc se mi také líbil Lunapark.


6) U které knihy ses nejvíc bál? 
    Popravdě snad u každé jsem se alespoň trošku bála, nejvíc ale asi u To. Brr


7) Co se vám nejvíc líbí na stylu psaní S.K.? 
    Asi to, že dokáže čtenáře neuvěřitelně vtáhnout do děje a vyvolat v něm strach pouze písmenky a slovy. 


8) Jaká kniha se ti líbila nejméně? 
    Dolores Claiborneová - nevím čím to bylo, ale ani jsem ji nedočetla. Možná jsem ji ani moc nechápala nebo jsem na ni byla malá, nevím.. Četla jsem ji asi ve třinácti. 


9) Sleduješ nějaké seriály natočené podle jeho knih?  
    Sledovala jsem Under the Dome, strašně moc se mi tento seriál líbil. Bohužel pak jsem přestala mít čas a posledních pár dílů jsem ještě neviděla. Na jaře jsem si také moc zamilovala osmidílný seriál 22.11.63 podle knihy Dallas 63. Všechny díly jsem shlédla asi za týden. Moc se mi líbil a všem ho doporučuji! 


10) A co filmy? 
     Film jsem viděla Zelenou míli a je to jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Vykoupení z věznice Shawshank mám taky moc ráda. A poměrně nová Carrie mě mile překvapila.


11) Jakou knihu by sis chtěl přečíst? 
     Novinku Bazar zlých snů a taky už jednou zmíněný Dallas 63. Ráda bych si ale přečetla znova i některé knihy, které jsem od něj už četla, například Holčičku, která měla ráda Toma Gordona - tuhle knížku jsem si totiž vybrala k maturitě. 

Nakonec pro vás mám menší zajímavost - před pár dny jsem četla, že Stephen King spí z rozsvícenou lampičkou... A divíte se mu snad? :) 

Jinak by bylo moc fajn, pokud máte rádi Kinga, kdybyste si tento tag taky zkusili vyplnit - můžete si ho dát na blog či mi na otázky odepsat jen sem do komentářů... když má Stephen ty narozeniny... :)

Mějte se moc hezky! :)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat