neděle 21. srpna 2016

Sněhulák

       Po přečtení Netopýra, který na mě byl až příliš zdlouhavý a nudný, jsem na Jo Nesba málem zanevřela. Naštěstí jsem se nechala přesvědčit o tom, že Sněhulák je jedno z nejlepších krimi, knížku v krásném paperbackovém vydání jsem si koupila a vrhla se do čtení. Nelituji, ani zdaleka. Už po pár stranách jsem věděla, že tento sedmý Harry Hole bude mnohem lepší než ten první. Nespletla jsem se a Sněhulák teď patří mezi mé nejoblíbenější knížky.


Název: Sněhulák
Originální název: Snømannen
Autor: Jo Nesbø
Překlad: Kateřina Krištůfková
Nakladatelství: Kniha Zlín, r. 2013
Počet stran: 510


     Příběh se odehrává v Oslu v době, kdy napadl první sníh. Beze stopy zmizí žena, matka od rodiny, a nikdo není proč. Jedinou stopou je sněhulák před domem, který má okolo krku její šálu. Detektiv Harry Hole společně se svou novou parťačkou Katrine postupně zjišťuje, že toto není první případ podobného zmizení.






      Přiznám se, že po Netopýrovi jsem opravdu od této knihy toho moc nečekala. Už od první kapitoly však bylo poznat, že tato kniha bude jiná, lepší, napínavější a propracovanější.

Harryho Holea si zamilujete hned od první chvíle. Já osobně bych ho přirovnala k Joonu Linnovi od Larse Keplera, obě postavy mi příjdou opravdu zajímavé a hned si je oblíbíte. Jak jejich důvtipnost, tak inteligenci.

U Sněhuláka bude váš mozek pracovat na plné obrátky. Nebude to však žádné namáhavé čtení, pro mě to byla krásně odpočinková četba, kterou jsem si opravdu užila. Tato kniha patří mezi ty, které chcete dočíst a vlastně nechcete. Mezi ty, které se na vás přilepí a jen těžko odtrhnou. Budete muset uvažovat, spojovat si sami pro sebe různé důkazy. Chvíli si budete myslet, že už víte, kdo to udělal, že vám něco došlo. A přitom se šíleně pletete. Tolik důkazů, tolik zápletek.

Kniha je psána v er-formě a čte se moc hezky. Věty jsou srozumitelné a žádné příliš složité. Vše do sebe úžasně zapadá a věřte, že po pár kapitolách už budete v příběhu naprosto pohlceni. A budete chtít jen jedno: VÍC HARRYHO HOLEA!


      Sněhulák se mi opravdu moc líbil a s Netopýrem se určitě nedá srovnávat. Líbil se mi příběh propracovaný do sebemenších detailů i skvělé postavy. Užila jsem si to obrovské napětí a knihu zhltla za 4 dny. Pokud máte rádi knížky, u kterých se nebudete ani minutu nudit a možná se u nich i malinko zabojíte, Sněhulák je stvořen přímo pro vás!

98% 

(Pro mě v podstatě 100, ale co kdybych našla ještě něco lepšího? :) Třeba mě nějaký další Harry Hole překvapí ještě víc :) I tak tahle kniha patří mezi nejlepší, co jsem četla) 


A co vy? Četli jste Sněhuláka? Jak se vám líbil? 

4 komentáře:

  1. Harryho jsem přečetl skoro celého a Sněhulák je rozhodně jeden z nejlepších dílů z celé série. A jen takovej tip ode mně, Nesbø - Syn :)

    A ještě malá reklama www.mojeknizky.estranky.cz :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Syna slýchávám samou chválu, určitě si ho brzy přečtu :) Jen doufám, že mi tam nebude chybět Harry :D :)

      Vymazat
  2. Mám ho doma. A ano, nečetla jsem ho. Čekám stále na první. Jinak mám doma už tento, Nemesis a Červenku. Ale už jsem od Nesba četla Syna a byla to paráda, takže se na tuto sérii strašně moc těším :)
    Katy

    OdpovědětVymazat