středa 18. ledna 2017

Vejce podle Stroganova

Po dočtení Strašidel z Woodlandu jsem věděla, že to určitě není poslední kniha z edice Původní česká detektivka. Možnosti recenzovat knihu "Vejce podle Stroganova" jsem tak ráda využila a vy si teď můžete přečíst, jak moc se mi kniha líbila :)

Název: Vejce podle Stroganova
Autor: Naďa Horáková 
Vydalo nakladatelství MOBA v roce 2016
Počet stran: 286

Redaktorka známého kulinářského časopisu Taťána Krempová žije poměrně klidný život v Brně, má své přátele, často díky své práci navštěvuje vyhlášené podniky a nemá si na co stěžovat. Když jednou její kamarádce Bibianě zemře přítel Karel, spolumajitel prestižního hotelového řetězce, je požádána, aby se za Bibianu vydávala na schůzce s ostatními členy jeho rodiny. Tím se Taťánin život naprosto zamotá a krom toho, že se snaží pomoci svému bratranci vypátrat vraha, stane se i jeho dalším cílem.


Knížka má poměrně dlouhé kapitoly a obsahuje spoustu přímé řeči. Všechny jistě potěší, že se zde nenachází žádná spousta zdlouhavých popisů. Kniha je psána v er-formě a ohledně autorčina psaní jsem zde nenašla jedinou věc, která by mi vadila.

Z anotace vyplývá, že Vejce podle Stroganova bude klasická detektivka, jakých jsou v knihkupectvích mraky. Mně však překvapila velice originálním příběhem a zamilovala jsem si ji také díky útržkům z historie a příběhům o předcích hlavních postav. Děj krásně doplňují i staré přepsané recepty - jídla, o kterých se píše, bych v životě nestrčila do úst, ale bylo zajímavé si přečíst, jak se připravují. Vy snad víte, jak se připravují medvědí tlapy?

Co mě opravdu překvapilo bylo to, jak bylo těžké uhodnout pachatele - vraha. Po celou dobu čtení jsem to opravdu nevěděla a když jsem zjistila, kdo to tedy byl, nevěřila jsem tomu. Moc mě to potěšilo a čtení jsem si užila mnohem víc než u knih, u kterých pachatele uhádnu již po třech kapitolách.

Krom částí z období před 2. světovou válkou, receptů a napínavého děje se mi líbila i ruská pověst o Petrovi a Fevronii, o které jsem nikdy neslyšela a velice mě zaujala. Celkově jsem se díky této knize toho dozvěděla opravdu hodně. A nejen z ruské historie.

Na téhle knížce bylo skvělé naprost všechno, ale neuvěříte, jak moc jsem byla překvapená, když jsem se na konci dočetla, že kniha není pouze fikce a většina hlavních postav opravdu žila (či stále žije). Autorka do příběhu vložila také části osudů svých příbuzných, což se mi opravdu líbilo a celkově to opravdu moc změnilo pohled na tuto knihu - není to pouze detektivka, která vám nic nedá, ale je to kniha, díky které si uvědomíte spoustu věcí. A jaké? O tom si budete muset přečíst sami.

98% 


Moc děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete zakoupit ZDE.   

Četli jste tuto knížku?:) 

Žádné komentáře:

Okomentovat