neděle 28. srpna 2016

ZÁŘIJOVÉ NOVINKY


 Dnes jsem si pro vás připravila článek o knížkách, které vyjdou v září. Rozhodla jsem se vybrat ty, které pro mě byly nejzajímavější a které bych si ráda přečetla. Září je na novinky docela bohaté a proto jich tady bude víc, než jsem čekala. Snad zde načerpáte nějakou inspiraci :)




Zdrojem obrázku je vždy stránka nakladatelství, u kterého kniha vychází.



JEDNOU TĚ NAJDU

Carrie Elksová 
Vychází: IKAR, 5.9.2016


Pokud jste už četli nějaký můj další článek tak nejspíš víte, že nejsem zrovna fanynka romantických knížek. Jednou tě najdu mě ale nadchla díky své nádherné obálce a krásném příběhu. Navíc jsem už celkem "předektivkovovaná" a tak by to chtělo malou změnu a řekla jsem si, že bych nějakou tu romanťárnu zkusit mohla.
Kniha popisuje 15 let vztahu Hanny a Richarda, vztahu plného štěstí i bolesti, odloučení i odpuštění.



VYPRAVĚČ: VLASTNÍ ŽIVOTOPIS

Forsyth Frederick
Vychází: Knižní klub, 5.9.2016

Nikdy jsem životopisné knihy nečetla, nebo si na to alespoň nevzpomínám. Anotace u této knihy mě však neuvěřitelně nadchla a myslím, že bych jí mohla dát šanci. Forsyth Frederick, britský novinář a spisovatel, zde vypráví o svém nebezpečném a téměř až neuvěřitelném životě, o tom jak se například ocitl během krvavého převratu v Guineji-Bissau či o přitažlivé československé agentce tajné policie.





BYLA JSEM TU

Gayle Formanová
Vychází: YOLI, 7.9.2016

Od této autorky jsem četla If I stay (byla to jedna z mála knih, co jsem četla v angličtině) a celkem se mi líbila. Byla jsem tu určitě nepatří do mého seznamu knih, které si prostě musím přečíst (narozdíl od následující knihy), ale pokud na ni natrefím třeba v knihovně, dám jí šanci. Vypráví o kamarádkách Cody a Meg. Meg však spáchá sebevraždu a Cody se snaží přijít na to, co ji k tomu vedlo.




DOKONALÉ TICHO

Rosamund Luptonová
Vychází: IKAR, 7.9.2016

Kniha přesně pro mě! Ze všech těch, o kterých se zde zmiňuji, mě nadchla asi nejvíc. Thriller s naprosto neuvěřitelným příběhem, který už podle anotace bude plný napětí. A navíc se odehrává na Aljašce! Yasmin se se svou desetiletou hluchou dcerou Ruby vydává na cestu přes severní část této země a pátrají po Rubyině otci Mattovi, který se při požáru inuitské vesnice ztratil. Zima je svírá stále pevněji... a kdosi je ve tmě sleduje.
Knize určitě bude přidávat na napětí také Rubyino zdravotní postižení.. Trochu bych to přirovnala ke knize Prokleté město, kdy hlavní hrdinka trpěla obsedantně-kompulzivní poruchou a to tu knihu udělalo mnohem zajímavější. Nechcete mi někdo Dokonalé ticho koupit? :D o:)



LOVEC ČARODĚJNIC

Sam Thomas
Vychází: MOBA, 7.9.2016

Tato kniha mě nadchla už svým popiskem "historické krimi". Miluji historii a miluji krimi, tudíž to bude něco přesně pro mě. Vypráví o tajemné nemoci, která v Yorku zabíjí ženy a děti a o porodní bábě Bridget Hodgsonové, která se proti své vůli nechá zatáhnout do honu na čarodějnice. Hon se nezastaví před nikým a ničím a nakonec se v hledáčku lovců ocitne i samotná Bridget.



   SŮL MOŘE 

Ruta Sepetysová
Vychází: CooBoo, 19.9.2016

U této knihy moc nevím, jak shrnout anotaci. Zkusím to takhle. Konec 2. světové války loď, uprchlíci, cesta za svobodou, tajemství, naděje, tragédie. Všichni chtějí přežít.
Tahle kniha mi příjde moc zajímavá už tím, že popisuje toto období. Mám ráda knihy o válce a myslím, že Sůl moře nebude vůbec dělat tomuto žánru ostudu.



HARRY POTTER A PROKLETÉ DÍTĚ

J. K. Rowlingová, John Tiffany a Jack Thorn
Vychází: Albatros, 24.9.2016

Tuto novinku určitě nemusím vůbec představovat. Rádoby osmé pokračování světoznámé ságy, tentokrát však ve formě scénáře. Na knihu se snesla velká vlna kritiky právě z toho důvodu, že není psána tak jako předchozí díly a že to také v podstatě ani není "správná kniha". Přesto patří do mého knižního "must-have" a už se těším, až si ji přečtu. Sice to asi bude něco jiného, ale i tak myslím, že mě bude bavit



HARRY POTTER - PANOPTIKUM POSTAV

Jody Revensonová
Vychází: Slovart, 30.9.2016

 

Další kniha pro milovníky brýlatého čaroděje. Doma mám Harry Potter Filmová kouzla a věřím, že i tato kniha bude skvělá, plná úžasných fotografií a informací, které neví ani největší fanoušci. Jediné co mě opět odrazuje je cena, která se opět pohybuje kolem osmi set. 

 

 

A nakonec mám pro vás takový menší tip :) 

14.9. vychází v nakladatelství JOTA nové vydání SIROTČINCE SLEČNY PEREGRINOVÉ PRO PODIVNÉ DĚTI s nádhernou obálkou s filmovým motivem a fotkami z filmu uvnitř. Mně osobně se líbí mnohem víc než vydání původní, které už mám doma a psala jsem o něm v Knihách za pár kaček. Kdybych už doma neměla to původní, při vybírání si určitě vyberu tento paperback.

29.9. má také premiéru film, takže pokud máte rádi tuto knihu, určitě zavítejte i do kina! Já tam určitě půjdu, tak vám pak dám vědět, jak se mi film líbil.




A jsme u konce. Tohle byl pro mě jeden z nejnáročnějších a nejdelších článků co jsem zde psala a taky jsem nad ním strávila hodně hodin a to hlavně proto, že jsem nechtěla cokoliv kopírovat, takže veškeré anotace jsem psala podle sebe. Přece jen kdybych to vše zkopírovala, textu by bylo mnohem víc a nejspíš by se vám to ani nechtělo to číst.

Proto doufám, že jste v tomto článku našli nějakou knihu, která by se vám líbila a že se vám zářijové novinky líbily. Určitě napiště do komentářů, zda se chystáte nějakou knihu z tohoto seznamu koupit, případně zda máte jiného favorita, kterého si v září pořídíte :) 

Mějte se krásně a užívejte poslední prázdninovou neděli!



 

2 komentáře:

  1. Dokonalé ticho a HP :D Tak to jsou novinky, které musím mít. Thrillery miluju :D
    Katy

    OdpovědětVymazat