pátek 11. srpna 2017

Co se za rok změnilo

Je to už více než rok, kdy jsem si založila tento blog. Nějak mě to napadlo až když jsem ležela v posteli a snažila se usnout. Původně jsem měla v plánu ho založit až následující den, ale zrovna bylo 31.7. - den, kdy má narozeniny má milovaná J. K. Rowlingová a Harry, tak proč nezačít s knižním blogováním zrovna v toto kouzelné datum?

Za ten rok se toho změnilo neuvěřitelně moc. Zažila jsem chvíle štěstí jak u blogování, tak v soukromém životě. Ač mi toho tento rok spoustu dal, tak bohužel i mnohé vzal... Kdybyste mi před rokem řekli, co všechno se mi za těchto 12 měsíců stane, určitě bych vám nevěřila.




Když chvilku zůstanu u toho čtení a blogování, myslím si, že jsem si ujasnila některé priority. Ne vždy mám prostě chuť psát recenze a myslím, že je pro mě mnohem lepší psát články jen tehdy, kdy budu mít náladu, než se do toho zbytečně nutit. Když se mi prostě nechce, raději si zajdu třeba do kina. Psaním se toho dokáže vyjádřit spousta a mám takový pocit, že kdybych psala s nechutí, šlo by to poznat. Psaní recenzí jsou pro mě koníčkem a rozhodně bych z toho nechtěla udělat povinnost.


Na druhou stranu - je to moc fajn. Když mám prostě čas a náladu, psaní recenzí nebo třeba i focení knížek na unboxing mě vážně baví (a rozbalování balíčků s knížkama je prostě skvělý!). Za ten rok jsem se navíc začala v knížkách orientovat ještě mnohem víc než dříve, což se ve spoustě situací nesmírně hodí.

Když přemýšlím nad tím, kolik jsem za ten rok přečetla knížek, myslím, že je to celkem slušné. Velkou část z toho bohužel tvořily knížky k přijímačkám (o politologii, filosofii a podobných chuťovkách), většina z nich mě ale i tak celkem bavila - i když to bylo čtení spíše z nutnosti. Plánuji nějaký článek o knihách, které mě za uplynulých 12 měsíců nadchly nejvíce, ale kdy ho vydám, to je ještě ve hvězdách (klasická já :D).



Od blogování bych trochu přešla ke škole - dokončila jsem čtvrťák, v pololetí jsem měla dokonce jedničku z matiky (to považuji za jeden ze svých životních úspěchů :D) a ač jsem se na přípravu na maturitu prostě vykašlala, zvládla jsem ji. Zpětně se vážně nechápu, proč jsem posledních pár dnů kvůli ní tolik brečela. Teď si říkám, že to bylo v pohodě... kdybyste mi ale tuto větu řekli během svaťáku, určitě bych vám nevěřila a nejspíš vás i přetáhla po hlavě nějakou knížkou.
A taky jsem se dostala na svůj vysněný obor na vysoké, tak snad mě to tam bude bavit.



V lednu jsem to již trochu nakousla na instagramu, ale neměla jsem sílu o tom více mluvit ani psát. 3.1.2017 jsme museli nechat utratit našeho devítiletého retrívra Rona. Po několika týdnech, kdy žádný veterinář nedokázal poradit, přestal na začátku ledna jíst i pít, chodit i spát, šíleně se trápil a proto to bylo nejlepší řešení, ač rozhodně ne to nejlepší pro nás. Nakonec jsme se dozvěděli, že měl střeva plná desítkami malých nádorů.  I při čtení tohoto článku mám slzy v očích, ale život prostě musí jít dál. I po půl roce tomu stále nemůžu uvěřit, nejspíš to nikdy nepřebolí, na druhou stranu vidět svého mazlíčka takhle trpět prostě trhá srdce a doufám, že teď už ho nic netrápí... ♥ 



Po více než třech utrápených měsících, kdy jsme doma všichni byli jako tělo bez duše a celá zahrada nám připadala neuvěřitelně prázdná, jsme si pořídili štěně. Jmenuje se Dag, za chvíli už bude mít půl roku a momentálně přibírá více než pět kilo za měsíc :D Když jsme si ho přivezli, měl asi 3 kilogramy, teď jich má už kolem 25. A pořád roste jako z vody. :)

Daga asi s knížkama fotit zatím nebudu, protože roztrhá vše na co přijde... a taky se snaží sežrat vše, co doma najde. Mezi jeho nejoblíbenější pochutiny sice patří hlína, rašelina, okurky a papírové kapesníčky, bojím se ale, že by přišel na chuť třeba i mým oblíbeným severským autorům.



Jinak prázdniny si užívám tak nějak normálně... V červnu jsem ještě dospávala probdělé noci, kdy jsem se učila na maturitu, téměř celý červenec jsem byla na brigádě, ke konci měsíce jsme však jeli na wellness pobyt s přítelem, kde i skvěle vařili a byla to prostě paráda.

Zítra odjíždíme na dovolenou s našima, ale místo balení píšu tenhle článek, tak jsem zvědavá, kdy dnes půjdu spát. Nebudu tam mít signál ani wifi, což mi sice nevadí, ale pokud mi napíšete nějaký komentář nebo zprávu, nejspíš si to přečtu až někdy příští týden.. Tak se nezlobte :)

Beru si s sebou pěknou kupu knih, tak už se těším, až se do nich konečně začtu - jako první mám na řadě recenzní výtisk Blackout, na který se už pěkně dlouho těším.


Jinak jak se máte vy? Užíváte si prázdniny? Co jste si naposledy přečetli?
Klidně se rozepište, zítra mě čeká dlouhá cesta v autě, tak si moc ráda počtu :) 


Doufám ,že se máte skvěle a užijte si zbytek prázdnin! :) 


Žádné komentáře:

Okomentovat